Hoe zorg je ervoor dat je gevraagd wordt als expert? 5 inzichten voor jou als ondernemer!
De afgelopen tijd heb ik veel online trainingen gegeven over ‘Continuïteit in Zichtbaarheid’. Uit eigen ervaring weet ik inmiddels wat het je kan brengen, wanneer je met regelmaat zichtbaar bent. Mensen benaderen mij voor aanvragen, ik werd gebeld voor een interview in de Metro en heb ook mijn verhaal kunnen doen via podcasts. Ik word gevraagd voor Online Masterclasses, presentaties en trainingen, ja echt super om te ervaren dat het dus echt zo werkt! Zichtbaarheid kan je van alles ‘brengen’, maar je moet het wel eerst doen... En dat is vaak waar we tegenaan lopen als ondernemer.
Wat betekent 'Continuïteit in Zichtbaarheid' eigenlijk?
Het betekent dat je met regelmaat zichtbaar bent op de juiste Social Media kanalen (waar jouw doelgroep aanwezig is), met de juiste boodschap (je doel op Social Media). Het betekent dus NIET dat je elke dag overal en altijd aanwezig moet zijn….
Door ‘Continuïteit in Zichtbaarheid’ zullen mensen jou gaan zien als expert. Wanneer je op de juiste Social Media kanalen actief aanwezig bent, met de juiste boodschap, zul je gezien worden en zullen mensen JOU onthouden. Wanneer ze jouw dienst nodig hebben, zullen ze aan jou denken en jou benaderen, indien er een match is. Dat is hoe het bij mij werkt en hoe het ook voor jou als ondernemer kan werken.
Tijdens mijn online trainingen hebben de deelnemers vele mooie inzichten met mij gedeeld, over de voordelen van Continuïteit in Zichtbaarheid en deze deel ik daarom ook graag onderstaand.
5 inzichten/tips waardoor jij gevraagd wordt als expert:
1: Door zichtbaarheid word je herkend en gevraagd
- Ja! En juist ook daarom is online zichtbaar zijn zo belangrijk. Zorg ervoor dat je met regelmaat zichtbaar bent. Het zorgt voor zichtbaarheid èn betrouwbaarheid. Hou vol!
2: Doelstelling bepalen en doen, met een stappenplan en bijsturen
- Inderdaad, ook op Social Media is het stellen van een doel belangrijk! En ga dan doen, met een stappenplan kun je de stappen daadwerkelijk zetten en ook bijsturen. Zet een doel, maak een contentplanning en ga doen.
3: Continuïteit zorgt voor expertstatus
- Zeker weten dat je door ‘Continuïteit in Zichtbaarheid’ gezien gaat worden als expert op jouw vakgebied. Eigenlijk was dit hèt inzicht wat veel ondernemers kregen, tijdens mijn trainingen. Mooi om dit ‘aha’ moment van ze te zien! Dus zorg met regelmaat voor content!
4: Doe alles vanuit een boodschap!
- Weet wat jouw ‘boodschap’ is waarmee jij het verschil maakt… Wat is jouw verhaal? Mijn boodschap voor jou: “Show your message to the world” ? #YourVisualStorytelling
5: Doen vanuit wie je bent
- Zorg ervoor dat je op Social Media deelt en zichtbaar bent vanuit wie jij bent. Waar ben jij uniek in, wat past er het beste bij jou, wat zijn jouw kernwaarden en maak content die daarop aansluit. Op deze manier kunnen we jou als ondernemer beter leren kennen.
- Dat is belangrijk voor de Know-Like-Trust factor. Hierover heb ik in een ander blog uitgebreid uitleg gegeven: Lees hier het blog.
Ook jij kunt deze inzichten toepassen in jouw Social Media strategie. Het betekent vooral; DOEN! Zorg voor content en dus zichtbaarheid!
Wat er tijdens mijn trainingen ook duidelijk naar voren is gekomen, is dat het ondernemers vaak niet lukt om zichtbaar te blijven. Ze weten niet hoe ze het moeten ‘volhouden’. Daarvoor heb ik een oplossing! Ik kan ‘Jouw Content Mentor’ zijn.
Klik hier en lees er van alles over!
Kortom ga er voor zorgen dat je online gezien wordt, dan zul je als expert gevraagd worden.
En heb je hier hulp bij nodig? Misschien is dit voor 2020 de oplossing voor jou: Klik hier!
En heb je hier hulp bij nodig? Ik kan in 2020 ook 'Jouw Content Mentor' zijn. Misschien is dit de oplossing voor jou: Klik hier!