Het bepalen van je kernwaarden, hoe doe je dat? - Your Social Eye
Het bepalen van je kernwaarden, hoe doe je dat?

Het bepalen van je kernwaarden, hoe doe je dat?

Je kernwaarden bepalen.

Allereerst leg ik je graag uit, waarom het bepalen en online inzetten van je kernwaarden zo belangrijk is. Ook tijdens mijn online trainingen en webinars komt vaak de vraag: “Waarom zijn mijn kernwaarden zo belangrijk?”. Het antwoord is als volgt:

Doordat je laat zien wie jij bent en waar jij voor staat, zullen potentiële klanten naar jou toekomen, dat is waarmee je het verschil maakt! Jouw verhaal, jouw persoonlijkheid, jouw passie, dat is wat mensen aantrekt. En de basis hiervan zijn mede jouw kernwaarden, dat is waar jij voor staat. Je kernwaarden zijn jouw fundament!

En wanneer je zowel offline als online uniformiteit uitstraalt, zullen mensen zich in jou èn je verhaal gaan herkennen. Dit is hoe de know-like-trust factor werkt, wat super belangrijk is op Social Media. In dit blog leg ik je er meer over uit.

“Het bepalen van mijn kernwaarden, hoe doe ik dat?"

Een andere veel gestelde vraag; “Het bepalen van mijn kernwaarden, hoe doe ik dat? Ik heb er zoveel, ik kan niet kiezen.” Daarvoor heb ik meerdere tips en oefeningen. Onderstaand geef ik je een aantal vragen, die je hopelijk al iets verder kunnen helpen!

Kernwaarden zijn jouw fundament. Het zit in je genen (en in de genen van jouw organisatie). Als je kijkt naar persoonlijke kernwaarden, gaat het om de ‘woorden’ die jouw fundament vormen. Heb je moeite met het bepalen van je kernwaarden? Ga dan onderstaande vragen beantwoorden.

  • Wanneer zou je niet kunnen bestaan? Dus welke waarde is overduidelijk het allerbelangrijkste voor jou?
  • Welke waarde zou je niet (kunnen) opgeven?
  • Wanneer kun jij niet zijn wie je bent; welke bepaalde waarde valt er dan weg?
  • Met welke type klanten/mensen kun jij het beste werken en waarom?
  • Waar sta jij voor en wat vind jij belangrijk?

Krijg jij nu meer duidelijkheid over jouw kernwaarden? 

Gratis e-book Your Visual Storytelling (1)

En wil jij een lijst met een aantal kernwaarden op een rij? Download dan mijn gratis e-book Meer klanten aantrekken door het inzetten van Your Visual Storytelling'. Daarin staat een lijst vermeld met voorbeelden.

Het bepalen van je kernwaarden is vaak ook de 'worsteling' van ondernemers.

In Active Campaign, mijn e-mailsysteem, zie ik in een rapport welke van mijn gestuurde e-mails het meest geopend worden èn waarop het meest geklikt wordt. Dit is er één van: Het bepalen van je kernwaarden. Het is dus niet voor niets dat ik het in mijn e-book heb toegelicht en dat ik er vaker over vertel. Mensen vinden het belangrijk, maar ook lastig tegelijk. En dan komt namelijk de ‘worsteling’ van veel ondernemers:  “Hoe zet ik ze dan zakelijk in?”. Dit kan op verschillende manieren.

Wil jij hier meer over leren?

Wil jij hier meer over leren? In mijn Online Masterclass leg ik daar veel meer over uit. Op 8 mei 2019 kun je daar live aan meedoen! Klik hier en scroll naar Online Masterclass #3 - Het bepalen èn het online inzetten van jouw kernwaarden.

Het bepalen van je kernwaarden en hoe je deze online kunt inzetten, is wat je tijdens deze online Masterclass zult ontdekken.

Het bepalen van je kernwaarden, hoe doe je dat?

About the Author

Ik help ambitieuze ondernemers zichtbaar te worden op Social Media. Door samen positief en met passie de wereld in te kijken, wordt het leven echt mooier!

Leave a Comment:

(2) comments

Marian Bosma 7 mei 2019

De eerste kernwaarde, daar hoef ik niet over na te denken, met het geluid van een winterkoning op de achtergrond: met de natuur.
Woorden die daarbij horen zijn: werken met de natuur, in de natuur, natuurlijk, onbewerkt.

De tweede kernwaarde is helpen. Daarin zit heel duidelijk de ander, de vraag van de ander en daarbij mijn steun en advies. Deze twee kernwaarden heb ik spontaan in deze volgorde opgeschreven en als ik terugkijk naar jouw tips, zijn ze inderdaad ook die twee: Wat is het allerbelangrijkst (natuur) en wat kun je echt niet opgeven (helpen).

De derde is optimisme (na de kernwaarden vrolijkheid, speelsheid en gortdroge humor als net niet passend aan de kant geschoven te hebben). Een rasoptimist. Het glas is altijd halfvol.

Mooie kernwaarden: Anderen met de natuur helpen naar meer gezondheid.

Reply
    Esther 7 mei 2019

    Hai Marian, hartelijk bedankt voor jouw reactie! Wat een prachtige kernwaarden! En wanneer je deze kernwaarden ook online inzet (als je dat al niet doet), zullen jouw ‘ideale klanten’ zich absoluut ‘aangetrokken’ voelen! Super!

    Hartelijke groeten,
    Esther

    Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: