Je weet als ondernemer waarschijnlijk wel dat jij het verschil kunt maken, door jouw unieke verhaal te vertellen, waardoor jouw ideale klanten naar jou toe zullen komen. Je zult misschien al eens gehoord hebben van ‘Storytelling’. Verhalen vertellen is natuurlijk al heel oud, maar hoe kun jij nou als ondernemer jouw verhaal zichtbaar maken op Social Media en daardoor klanten aantrekken? Als we gaan kijken naar het soort content, wat het beste werkt, is dat (altijd) een combinatie met visuele content. Dus je verhaal visueel maken, door middel van beeld en dat delen op Social Media, dat werkt geweldig!
Waarom zou je visuele content inzetten?
Er zijn verschillende redenen om visuele content in te zetten. Visuele content genereert 94% meer views dan tekst alleen en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat visuele content tot 60% beter onthouden wordt! Hoe mooi is het dat mensen jou(w verhaal) onthouden door jouw visuele content op Social Media? Zo belangrijk is dus visuele content! Je maakt het echt persoonlijk en dus kun je er ook echt verschil mee maken. En bovendien kun je beelden makkelijk online delen, dat is natuurlijk ook zeker een groot voordeel! En je krijgt meer aandacht met een afbeelding. Je bent ‘groter’ en valt meer op! Simpel.
Kortom, wil je hogere betrokkenheid op Social Media? Gebruik dan visuele content!
Click to Tweet
Ook komt uit onderzoek naar voren dat content het meest wordt gedeeld als het een verhaal bevat. De combinatie visueel en verhalen vertellen op Social Media is dus geweldig krachtig! Visual Storytelling, wanneer ga jij beginnen?
Deel je antwoord onderaan de pagina in het reactieveld. Laat je inspireren door anderen en inspireer anderen met jouw verhaal.