Ken jij de kracht van Visual Storytelling? - Your Social Eye

De kracht van je verhaal visueel maken, pas jij dit al toe als ondernemer?

Doordat ik mijn verhaal ben gaan vertellen en het visueel maak op Social Media, krijg ik meer volgers, die interesse hebben in wat ik deel en hoe ik mijn verhaal ‘vertel’. Dat zijn mijn potentiële klanten. Als voorbeeld neem ik mijn Instagram account. In 2013 ben ik op reis gegaan naar Australië en heb een paar Nederlandse klompjes gekregen (om Nederland maar niet te vergeten… en nee natuurlijk vergeet ik Nederland niet 😉 ). Ik houd van reizen en neem sindsdien deze klompjes mee ‘op mijn ontdekkingsreis’ #klompjesopreis. Op Instagram staan op 8 van de 10 foto’s dan ook mijn klompjes, aangezien deze zijn waar ik mij bevind…. en dat is best vaak ‘op reis’.

Klompjesopreis Kefalonia beach

Waar begin je dan?

Je weet als ondernemer waarschijnlijk wel dat jij het verschil kunt maken, door jouw unieke verhaal te vertellen, waardoor jouw ideale klanten naar jou toe zullen komen. Je zult misschien al eens gehoord hebben van ‘Storytelling’. Verhalen vertellen is natuurlijk al heel oud, maar hoe kun jij nou als ondernemer jouw verhaal zichtbaar maken op Social Media en daardoor klanten aantrekken? Als we gaan kijken naar het soort content, wat het beste werkt, is dat (altijd) een combinatie met visuele content. Dus je verhaal visueel maken, door middel van beeld en dat delen op Social Media, dat werkt geweldig!

Waarom zou je visuele content inzetten?

Er zijn verschillende redenen om visuele content in te zetten. Visuele content genereert 94% meer views dan tekst alleen en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat visuele content tot 60% beter onthouden wordt! Hoe mooi is het dat mensen jou(w verhaal) onthouden door jouw visuele content op Social Media? Zo belangrijk is dus visuele content! Je maakt het echt persoonlijk en dus kun je er ook echt verschil mee maken. En bovendien kun je beelden makkelijk online delen, dat is natuurlijk ook zeker een groot voordeel! En je krijgt meer aandacht met een afbeelding. Je bent ‘groter’ en valt meer op! Simpel.

Kortom, wil je hogere betrokkenheid op Social Media? Gebruik dan visuele content!

Click to Tweet

Ook komt uit onderzoek naar voren dat content het meest wordt gedeeld als het een verhaal bevat. De combinatie visueel en verhalen vertellen op Social Media is dus geweldig krachtig! Visual Storytelling, wanneer ga jij beginnen?

Deel je antwoord onderaan de pagina in het reactieveld. Laat je inspireren door anderen en inspireer anderen met jouw verhaal.

About the Author

Ik help ambitieuze ondernemers zichtbaar te worden op Social Media. Door samen positief en met passie de wereld in te kijken, wordt het leven echt mooier!

Leave a Comment:

(2) comments

Rosine 28 oktober 2016

Ja Esther, je verhaal visueel “vertellen” helpt zeker in je zichtbaarheid en herkenbaarheid op Social Media! Zelf sta ik niet zo graag op foto, maar ik heb een zwak voor vrolijke mensen, quotes en de natuur en zet die graag in bij al mijn marketingverhalen.

Oh en jouw boek is top! Een aanrader voor wie er mee wil beginnen én voor diegene die het al toepast (zoals ik) staan er toch nog tips in die ik niet wist. Dank je wel!

Succes Esther!

Reply
    Esther 28 oktober 2016

    Dank je wel Rosine! En je verhaal visueel maken, kan inderdaad ook door juist andere dingen visueel te maken en hoef je zeker niet (altijd) zelf op de foto! Veel succes met ‘Your Visual Storytelling’! Ik ga zeker jouw verhaal/passie online volgen!

    Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: