Wat is het belang van jouw verhaal online zichtbaar maken? - Your Social Eye
mei 17
Jouw online verhaal

Wat is het belang van jouw verhaal online zichtbaar maken?

Op mijn website en op mijn Social Media kanalen deel ik/vertel ik mijn verhaal en dat is dat ik op ‘ontdekkingsreis’ ben. Mijn kennis die ik tijdens deze ‘reis’ opdoe, breng ik over/leer ik aan andere ondernemers. Ook ik heb het traject afgelegd dat ik in 2013 bijna niets wist van Social Media en dat ik allerlei trainingen heb gevolgd om al deze kennis op te doen. Dit is een onderdeel van mijn verhaal online vertellen. 

Ik doe nu niets liever: ondernemers en hun verhaal zichtbaar maken via Social Media!  

Doordat ik dit online vertel krijgen de ‘kijkers’ direct een beeld van mij. Het is gelijk duidelijk hoe mijn manier van werken is. Dat ik zelf ook aan het ontwikkelen ben, dat ik het ook geweldig leuk vind om te leren op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en niet te vergeten, dat ik van ‘reizen’ hou.

Wanneer je dus iets over jezelf vertelt, geef je informatie aan de ‘toehoorders’ over wie jij bent en in dit geval mijn manier van werken en leren en dat ik dit ongelofelijk leuk vind! Ik neem ze mee in mijn enthousiasme, in mijn wereld. Uiteraard maak ik het visueel d.m.v. bijvoorbeeld een afbeelding.

Het is persoonlijk en ook win je hier dus het vertrouwen van jouw deelnemers, kijkers en/of potentiële klanten.

​Natuurlijk zijn er vele verhalen te vertellen, dit is slechts één voorbeeld.

Wat is het 'belang' wanneer ik mijn verhaal online ga vertellen? Wat bereik ik ermee?

  • Authentiek
    je vertelt een authentiek verhaal, het is echt èn JOUW verhaal en hiermee zorg je voor vertrouwen en geloofwaardigheid. Een verhaal welke over jou gaat, wat jouw boodschap is, waar jij voor staat en nog veel meer… Mensen leren je op deze manier kennen.
  • Persoonlijk 
    mensen willen zaken doen met mensen en ze worden door jouw persoonlijke verhaal aangetrokken, hierdoor komen ze naar JOU toe. Ze herkennen zich in (iets van) jouw verhaal.
  • Zichtbaar 
    je wordt zichtbaar en vindbaar en daardoor leren mensen JOU kennen, dat wat je doet en te vertellen hebt. En potentiële klanten kunnen je online vinden.

Ken jij de know-like-trust factor?

Voordat mensen bij je gaan kopen, zullen ze je eerst willen leren kennen (know factor), daarna zullen ze je leuk gaan vinden (like factor) en daarna vertrouwen (trust factor). Dat is hoe het werkt, dit zijn de stappen, ook op Social Media.

Door met je verhaal op Social Media zichtbaar te zijn, zul je een aantal van deze stappen aanreiken aan je potentiële klant. Ze gaan je zeker beter leren kennen en uiteindelijk vertrouwen. Wanneer je product dan ook nog helemaal aansluit bij de behoefte, dan zal deze potentiële klant bij je (kunnen) kopen.

Ook daarom is het zo belangrijk om je verhaal online te vertellen!

Vele verhalen, vele onderwerpen

Wanneer je start om je verhaal op Social Media te gaan vertellen, begin dan ‘klein’. Maar zet de 1e stap en ga beginnen, ga DOEN. Er zijn veel ondernemers die ‘angst’ hebben om online zichtbaar te worden. Maar potentiële klanten leren jou kennen, herkennen zich erin, vertrouwen jou en zullen naar jou toekomen om wie JIJ bent. Dat wil jij toch ook?

Online Masterclass

Wil jij leren hoe je jouw unieke verhaal online kunt vertellen?

Tijdens mijn Online Masterclasses leer ik je de verschillende onderdelen, hoe jij jezelf en 'jouw verhaal' zichtbaar kunt maken. Bekijk hier de diverse Online Masterclasses.

About the Author

Ik help ambitieuze ondernemers zichtbaar te worden op Social Media. Door samen positief en met passie de wereld in te kijken, wordt het leven echt mooier!

(6) comments

Add Your Reply