3 tips voor visuele content tijdens vakantie - Your Social Eye
jul 20
3 tips voor visuele content in vakantietijd

3 tips hoe je met gemak visuele content kunt maken, ook in vakantietijd

Graag wil ik je in deze vakantietijd 3 tips geven hoe je met gemak visuele content kunt maken voor jouw Social Media kanalen, zodat je weet hoe je ook nu zichtbaar kunt zijn met jouw 'vakantie-verhaal'. 

Niet alleen tijdens de 1e week van onze Zomertour werd mij gevraagd; “WAT kan ik dan delen op Social Media?” maar ook afgelopen week kreeg ik deze vraag in mijn Facebook groep ‘Your Visual Storytelling’. Leuk om deze vraag te beantwoorden, zodat jij ook inzicht krijgt in WAT je online zou kunnen delen.

Uiteraard zijn er vele mogelijkheden en onderwerpen WAT je zou kunnen delen, onderstaand geef ik je 3 tips hoe je met gemak visuele content kunt maken om te delen op Social Media, juist ook nu in de vakantieperiode.

Ga JOUW verhaal vertellen (wat daar het ‘belang’ van is kun je lezen op mijn blog: Het belang van jouw verhaal) en begin met foto’s maken. Bijvoorbeeld foto’s van wat je tijdens een dag doet. Door deze foto’s te gebruiken op Social Media, kunnen jouw volgers een kijkje nemen in ‘jouw wereld’ en kunnen zij jou een beetje 'leren kennen'. Ga eens kijken wat jij op een dag doet.

Ken jij de kracht van jouw (visuele) verhaal vertellen? Ik heb hier eerder een blog over geschreven de kracht van Visual Storytelling​.

Tip 1: Kijk eens goed om je heen

  • En dan bedoel ik ook echt GOED. Vaak zien wij de mooie dingen niet om ons heen. We lopen in de tuin, het park, de zee of het bos, maar we KIJKEN niet (echt). Zo kijk ik dagelijks in mijn eigen tuin en maak ik regelmatig foto’s van mooie plantjes, druiven, werk- en koffiemomenten 😉 of wanneer ik op reis ben maak ik foto’s die ik ook kan gebruiken voor mijn Social Media kanalen. Bekijk deze maar eens:
Inhaken_op_Instagram visuele content

Tip 2: Zoom in op details

  • In 2009 was ik in Frankrijk aan het kamperen en kwam er op de camping een Engelsman naast ons staan. Hij bleek professioneel fotograaf te zijn en hij gaf de tip; zoom in op details. Laat niet (altijd) alles zien op een foto, maar zoom in op de details. Die foto's zijn vaak het mooiste. En juist daarover kun jij zeer waarschijnlijk jouw verhaal ‘vertellen’.
Druiven in tuin visuele content

In mei 2017, tijdens een fantastische #ondernemerscruise werd mij gevraagd een Masterclass te geven op het cruiseschip, over ‘Hoe maak ik visuele content?’. Ik heb andere ondernemers over het cruiseschip meegenomen en zij hebben veel foto’s gemaakt van allerlei ‘kleine dingen’ waarover zij d.m.v. metaforen hun verhalen konden vertellen op hun Social Media kanalen. De ondernemers gingen ‘anders kijken’. Zelfs op een cruiseschip vind je visuele content! Ja, zelfs prachtige content! 🙂 

Dit was ‘My start of the day’ tijdens de ondernemerscruise. Kijk wat er online gebeurt:

My start of the day ondernemerscruise visuele content

Tip 3: Wees creatief

Ga, tijdens deze vakantieperiode, op zoek naar voorwerpen of kleuren die aansluiten bij jouw ‘merk’, wees creatief. Leuk om daar eens goed naar te kijken! Wanneer je voorwerpen fotografeert en daar ‘JOUW verhaal’ aan kunt koppelen, zul je zien dat je daar online reacties op krijgt!
Ook foto’s in ‘JOUW’ kleuren met jouw persoonlijke verhaal zullen van toegevoegde waarde zijn. Mensen zullen jouw kleuren herkennen en hierbij ook jouw verhaal gaan zien. Ook zou je natuurlijk kunnen vertellen waarom dat ‘jouw kleuren’ zijn, waarom jij die hebt uitgekozen.


Kortom: 

Deze 3 tips om visuele content te maken, kun je nu gaan inzetten. Je visuele verhaal op Social Media vertellen is waarmee JIJ zichtbaar kunt worden en klanten kunt aantrekken! Kijk goed om je heen, zoom in op details en wees creatief! Let’s start ‘Your Visual Storytelling’! #YourVisualStorytelling

About the Author

Ik help ambitieuze ondernemers zichtbaar te worden op Social Media. Door samen positief en met passie de wereld in te kijken, wordt het leven echt mooier!

(10) comments

Add Your Reply